Szövetség Paintball Big Game
Regisztráció
Információ
Hírek, kérdések, aktualitások a Paintball scenarioval (Big Game) kapcsolatban:
Regisztráció:
Csak az oldalon keresztűl lehetséges regisztrálni.
FB Event:
https://www.facebook.com/events/2414183338839159/
Cím:
2045 Törökbálint, Bajcsy- Zsilinszky utca 73. (A pálya koordinátái GPS- hez: 47°26'42"N 18°54'51"E)
Waze:
Patriots Paintball Törökbálint
Menetrend:
- Kapunyitás: 08:00h
- Kezdés: 10:00h kb
Szolgáltatások:
- A levegő Fix 4300psi. 2x2 karos töltőpanel, 1db 80l-es pufferrel, mariner250 E (elektromos) kompresszor.
- Őrzött parkoló
- Markerbérlési lehetőség
Markerbérlés:
A markerbérlés díja: 1500 HUF. Az ár tartalmazza a markert, palackot, maszkot.
A ruházatot magadnak kell biztosítani. A markerbérlés csak érvényes fényképes igazolvánnyal lehetséges!
Flyer
Szabályzat
Magyar Paintball Scenario Hivatalos Szabályzat
1., Bírók:
Minden pályához legkevesebb 5 pályabíró plusz egy főbíró tartozik.
A bírók fekete-fehér csíkos inget viselnek, ami megkülönbözteti őket a játékosoktól.
A bíró a játék során önkényesen nem fedheti fel, vagy rejtheti el a játékosok tevékenységét és pozícióját.
A bírók nem akadályozhatják a játék menetét. A pályán hozott minden intézkedés és döntés az adott pálya főbírója által felülvizsgálható.
Minden, a főbíró által hozott vagy jóváhagyott döntés végleges, a továbbiakban nem felülvizsgálható, és azt a főbírón kívül más nem változtathatja meg.
Bírói kézjelzések
Kiesés/Kiállítás - A bíró a játékos kiállítását úgy jelzi, hogy egyik kezét a fejére teszi, másikkal pedig a kiállított játékosra mutat.
A bíró nem helyezheti vissza a játékba azt a játékost, akit kézjelzéssel kiállított.
Tiszta – A bíró úgy jelzi, ha a játékos mentes (tiszta) az érvényes találatoktól, és ezáltal nincs kiállítva, hogy egyik kezét a levegőbe emeli, és körkörös irányba mozgatja.
2., Felszerelés:
Ruházat
Minden játékos összesen két réteg ruházatot viselhet. (10 Celsius alatt engedélyezett a 3 réteg)
A játékosok meze nem lehet a bíróéhoz hasonló „fekete-fehér” csíkos.
Ha a játékosról játék közben kiderül, hogy illegális ruházatot visel, kiállítják a játékból.
Védőfelszerelés
A játékosoknak és a maszkot igénylő zónákban lévő személyeknek olyan, paintball céljára készült maszkot kell viselniük, amely jó állapotban van és a lencséje nem sérült.
A maszkot folyamatosan viselni kell azokon a helyeken, ahol a markereket használni lehet, beleértve többek közt:
- A játékteret
- A kronográf állomásokat
A játékosoknak, bíróknak és mindenki másnak, aki a pályán tartózkodik, a teljes arcát védő felszerelést kell viselnie.
Markerek
A pályán játékosonként két marker engedélyezett.
A csőzsák mindig megfelelően legyen felhelyezve a markerekre, mikor azok a levegő-rendszerre vannak kötve a scenario helyszínén és annak környékén, beleértve többek között a parkolókat és amelyeket a scenario alkalmából használnak.
Egyéb felszerelés
A játékosok összesen 500 db golyót tarthatnak maguknál a játék ideje alatt.
Két élő játékos cserélhet egymás közt felszerelést.
Tiltott felszerelés
Tiltott felszerelésnek számít a narancssárga színű felszerelés. (ruházat, tár, marker, stb.)
Biológiailag nem lebomló, vagy letörölhetetlen festékgolyók. Azok a játékosok, melyekről bebizonyosodik, hogy tiltott festékgolyót használnak, vagy felbontott dobozban ilyet birtokolnak, kizárják a scenario-ból.
3. A játék
A játék felfüggesztése
A játék felfüggesztésére csak vészhelyzet esetén, veszélyes időjárási körülmények, és más előre nem látható események vagy fizikai összetűzés esetén kerül sor.
A játék felfüggesztését a bírók „Állj!” felkiáltással jelzik. Minden játékosnak azon a helyen kell maradnia, ahol az állj parancs kiadásakor tartózkodott.
A játék vége
A játék hivatalosan akkor tekinthető befejezettnek, mikor a főbíró bejelenti, hogy „Játék vége!”
Játék előtti marker ellenőrzés
Minden játékot megelőz egy játék előtti marker ellenőrzés, mely során markert kronográfolnak és ellenőrzik, hogy megfelelnek-e a markerekre vonatkozó szabályoknak.
Van-e olyan eszköz, kiegészítés, vagy annak hiánya, amivel a játékos képes megnövelni a marker
torkolati sebességét vagy megváltoztatni a lövés módját a játéktérben, szerszám igénybevétele nélkül.
Marker sebesség kronográfia teszt – Minden markert kronografálnak a pályára lépés előtt. A maximális torkolati sebesség 290 láb per másodperc.
A markerekre vonatkozó szabályok betartása érdekében minden marker más, szigorúbb vizsgálatnak is alávethető a főbíró belátása szerint.
4., Pályán történő kronográfia
A pályán, belátása szerint, bármelyik pályabíró kronografálhat, hogy meggyőződjön arról, hogy egy marker torkolati sebessége nem növekedett-e a legális határ fölé, vagy nem lépte-e túl a tűzgyorsaság mértékét.
Az a játékos, akinek markerét játék közben maximum 300 láb per másodpercre kronografálják, vagy 10 bps alatt nem lőtt ki, folytathatja a játékot kiállítás vagy büntetés nélkül.
Azt a játékost, akinek markerének sebessége meghaladta a 300 láb per másodpercet, de nem lépte túl a 310 láb per másodpercet, kiállítják a játékból.
Azt a játékost, akinek markere 10 bps felett lő ki, kiállítják a játékból, és felfüggesztik a scenario-n való részvételét.
Minden esetben, amikor a pályán történő kronografálás büntetést eredményez, a bírónak meg kell mutatnia a kronográf eredményét a kronografált játékosnak.
5., Festékellenőrzések
Festékellenőrzést a bírók hajtanak végre, hogy meghatározzák, a festékgolyó a játékoson durrant-e ki és hagyott-e rajta nyomot.
Festékellenőrzést akkor végeznek a bírók, ha a bíró látta, hogy egy játékost eltaláltak, vagy mikor abba az irányba lőttek, ahol egy játékos tartózkodik, ám a bíró közvetlenül nem tudta megfigyelni mit és hogyan találhatott el a festékgolyó, vagy mikor egy bírót egy másik bíró erre utasít.
A bíró végezhet festékellenőrzést akkor is, bár nem köteles rá, ha a játékos erre kéri.
Találatok
Ha a festékgolyó eltalálja a játékost, vagy bármit, amit az visel vagy magával visz, de a golyó nem durran szét és nem hagy nyomot, a játékos nem esik ki.
Ha a játékost az ellenfél egy kiállított/kiesett játékosa találja el és festékgolyó lövedékkel nyomot hagy rajta, akkor az eltalált játékos nem esik ki.
Ha a festékgolyó először más tárgyat talál el, azon durran ki és csak utána hagy nyomot a játékoson, vagy bármin, amit visel vagy magával visz, a játékos nem esik ki.
Abban az esetben, ha két szembenálló játékost egyszerre találja el egymást, vagy ha a bíró nem tudja eldönteni, melyik játékost találták el előbb, mindkét játékost ki kell állítani.
Nem egyértelmű találatok
Nem egyértelmű találatnak hívják azokat a találatokat, amelyeket a játékos nem vett észre.
A nem egyértelmű találatot kapott játékosok kiesnek, de nem kapnak büntetést, ha nem vették észre a találatot.
Az a játékos, aki észre veszi, hogy eltalálták egy számára nem egyértelmű helyen, abba kell hagynia a játékot, és ha lehetséges, azonnal ellenőriznie kell magát.
Ha ezt elmulasztja, az továbbjátszásnak minősül.
Egyértelmű találatok
Azok a találatok, amelyek nem kerülhetik el a játékos figyelmét, egyértelmű találatok.
Azok a játékosok, akik mozgás közben érzik egy festékgolyó becsapódását, továbbhaladhatnak a
legközelebbi fedezékig. Amennyiben a játékos fedezékbe ért, rögtön ellenőriznie kell magát, hogy kapott-e érvényes találatot.
A fegyver elsütése, a találat azonnali ellenőrzésének elmulasztása vagy kiesés esetén a kiesés azonnali jelzésének elmulasztása továbbjátszásnak minősül.
Az a játékos, aki egyértelmű helyen kapott találatot, amelyet önmaga is könnyen ellenőrizhet, nem kérhet festékellenőrzést.
Aki ilyen körülmények közt festékellenőrzést kér, az továbbjátszásnak minősül.
6., Kiállítás/Kiesés
A játékost kiállítják, ha kitolják a szalagot vagy kerítést, amit határvonalnak használnak.
Ha a játékost szerszámokkal vagy más tiltott felszereléssel kapják rajta a pályán vagy a játékos a markerét átállítja, megszegve a markerekre vonatkozó bekezdésben található előírásokat, a játékost azonnal kiállítják.
A játékost, aki sportszerűtlenül viselkedik, szintén kiállítják.
A sportszerűtlen viselkedésbe beletartozik többek közt:
- Ha a játékos nem tesz eleget a bírói felszólításnak
- Ha a játékos szándékosan elkerüli a bírót, hogy meggátolja őt markerének pályán történő kronografálásában, vagy ha a játékos így meggátolja a bírót, hogy a játékost utasíthassa.
- Ha a játékos a bíróra lő
- Ha a játékos rosszindulatból nyilvánvalóan kiállított játékosra lő, hogy azt megsebezze, vagy megfélemlítse.
- Ha a játékos szertelenül lövöldözik, amely meghatározás szerint a játékos többször lövi meg a másik játékost, mint az a kiesés szempontjából indokolt volna.
- Ha a játékos festékellenőrzést kér, hogy elterelje a bíró figyelmét magáról vagy csapattársukról, vagy ha a bírót használja az ellenfél játékosainak felderítésére.
- Ha a játékos gyalázkodó kifejezésekkel illet bármilyen játékost, nézőt vagy bírót.
- Ha a játékos szándékosan és ellenségesen kerül bárkivel fizikai kontaktusba.
További büntetés kiszabható.
A játékost kiállíthatja a bíró büntetésből játékostársak által elkövetett, az itt leírtak szerinti szabálysértései miatt.
A játékos felelőssége a játékidő kezdete előtt eltüntetni a korábbi találatokat vagy ezekre felhívni a bíró figyelmét, hogy a későbbiekben ezek ne okozzák a játékos kiesését/kiállítását.
A játékos, aki kiesik, kiesésekkor azonnal:
1. Jelzi kiesését azáltal, hogy egyik kezét a feje tetejére teszi, amíg a dead boxba nem ér.
2. Elhagyja a játékteret minden felszerelésével együtt, ami kiesésekor nála volt, a lehető legrövidebb úton, vagy egyenesen a dead box felé, vagy bármilyen más irányban, amit a bíró mutat neki. Az a játékos, aki nem a lehető legrövidebb utat választja, vagy el akarja rejteni kiesését az ellenfél játékosai elöl, vagy nem hajlandó a bíró utasítása szerint elhagyni a pályát, továbbjátszónak minősül.
A kiejtett játékos nem beszélhet, sem más formában nem kommunikálhat. A játékos nem mutathat az ellenfelek irányába,miután kiesett. Bármelyik játékos, aki a bíró megítélése szerint visszaél helyzetével, hogy társait tájékoztassa kieséséről, továbbjátszónak minősül.
7., Büntetések
Továbbjátszás
Továbbjátszás azt jelenti, hogy a játékos kiesése után is úgy tesz, mintha élő játékos volna.
A továbbjátszás magában foglalja többek között, ha a játékos
- továbbra is lövi az ellenfelet, vagy másmilyen módon szembe száll vele,
- továbbra is a pályán mozog, kivéve, ha a pályát épp a legrövidebb úton, vagy bírói utasítás szerint hagyja el,
- beszél, jelez, vagy másképpen kommunikál akár a bíróval, az ellenfél játékosaival vagy a csapattársaival,
- gátolja az ellenfél játékosai, illetve a bíró haladását,
- gátolja a bírót festékellenőrzéssel vagy más utasítással,
- kiüríti és „gáztalanítja” markerét, hogy így lássa el társait festékgolyóval vagy felszereléssel.
Törlés (Wiping)
Törlésnek nevezik, ha egy játékos módszeresen és tudatosan eltávolítja, vagy megkísérli eltávolítani a festéknyomokat, hogy így elkerülje a kiesést vagy a bírói intézkedést.
A törlést elkövető játékost a játékból történő azonnali kiállítással büntetik.
A büntetések kiszabása
A bírónak (többek közt) a következő szabálysértésekért kell szóbeli figyelmeztetést tennie:
- Első csőzsák szabálytalanságért
- Első szabálysértés alkalmával, a festékellenőrzéssel való visszaélésért
- Első szabálysértés alkalmával, egy alkalmon belül, durva szóhasználatért
- Első szabálysértés alkalmával, a bírói utasítás be nem tartásáért.
- Első szabálysértés alkalmával, ha a játékos nem tette kezét a fejére, kiesése után.
A bírónak (többek közt) a következő szabálysértésekért kell egy játékost kiállítania:
- Második szabálysértés alkalmával, a festékellenőrzéssel való visszaélésért
- Második szabálysértés alkalmával, egy alkalmon belül, durva szóhasználatért,
- Második vagy többszöri szabálysértés alkalmával, a bírói utasítás be nem tartásáért.
- Ha a játékos túlmegy a pálya határán, vagy elmozdítja a határszalagot
- Ha a játékost (nem) egyértelmű ponton eltalálták
- Ha a játékos nem visel maszkot a megfelelő időben/helyen
- Ha a játékosnál a pályán szerszámok vannak
- Ha a játékos 301 láb/másodperc sebességgel, vagy annál gyorsabbal lett kronografálva
- Ha a játékos szertelenül lövöldözik
- Ha a játékos sportszerűtlenül viselkedik
- Ha a játékos játék közben szándékosan megváltoztatja a játékteret
- Ha a játékos tovább játszik egy nem nyilvánvaló ponton ért találattal
- Ha a játékos tovább játszik egy nem nyilvánvaló találattal, ami nyilvánvalóvá vált, mivel a játékos tudomást szerzett róla
- Ha a játékos a pályán egy másik személlyel kiállítása után ellenséges módon fizikai kontaktusba
kerül (további büntetések is kiróhatók)
- Ha a játékos a játék végén nyilvánvaló találattal élő játékosként „csekkol be”
- Ha a játékos olyan markert használ, amit a pályán 311 láb/másodperc, vagy annál nagyobb
sebességgel kronografáltak
- Ha a játékos kiállítása után csapattársaival kommunikál
- Ha a játékos továbbjátszása gyakorlati hatással van a játék menetére, a szabálysértő játékos
csapatának jelentős előnyt biztosítva.
- Ha a játékos törlést végez
- Ha a játékos kiesése/kiállítása után visszatér a pályára, hogy beavatkozzon a folyamatban lévő játékba, anélkül, hogy a bírót megkérdezte volna
További büntetések
- Minden alkalomért, amikor a bírói utasítást figyelmen kívül hagyják
- Verekedésért, vagy más ellenséges fizikai kontaktusért (ezen felül más büntetések is alkalmazhatók)
Felfüggesztések, kizárások, diszkvalifikálások, és bírságok, súlyos sportszerűtlen
magatartásért
Egy játékost a következő szabálytalanságok alapján zárnak ki a versenyből:
- Szándékos fizikai kontaktus (a marker segítségével, mellkassal ütközés, lefogás, lökés, köpés,
valamint hasonlók esetén)
- Ha a játékos a bíró kérésére nem adja át a markert, vagy a kapcsolót, gombot, illetve az elsütő billentyűt aktiválja, amikor felkérik a marker átadására
- Ha a játékos ellenféllel, bíróval vagy nézővel gyalázkodó hangnemben beszél
- Ha a játékos szándékosan lő a pályán vagy a határvonalon kívülről, vagy a dead boxból
- Ha a játékos szándékosan a bíróra lő
- Ha a kiejtett/kiállított játékos visszatér a pályára, hogy beavatkozzon a folyamatban lévő játékba, a bíró megkérdezése nélkül
Egy játékos a következő szabálytalanságok alapján zárnak ki a verseny területéről, illetve függesztik fel részvételét a következő versenyen:
- Ha a játékos eldobja markerét vagy légsűrítő rendszerét
- Agresszív fizikai kontaktus, ami feltételezhetően előkészített testi sértésnek számít
- Ha a játékos rosszindulatból egyértelműen kiesett/kiállított játékosra lő, hogy azt megsebezze, vagy megfélemlítse.
FAQ
Játszhatok ha még nem vagyok 18 éves?
Igen, 14 év alatt szülői kísérettel, 14-16 élet év között szülői beleegyezéssel.
Ha csak néző vagyok akkor is kell belépőt vásárolnom?
Nem, csak a játékosoknak kell belépőt vásárolniuk.
Mennyi lőszert fogok elhasználni a scenarion?
Ez igen változó, az átlag kb. 1000 db/fő.
Saját lőszert használhatok?
Nem, csak a Paintball Shop által forgalmazott festéket lehet használni
Hogyan tudok regisztrálni?
Az oldalunkon a scenario regisztrációs űrlap segítégével, ide kattintva.
Ha nem tudok menni, de már regisztráltam.
Légyszíves küldd el email- ben, vagy jelezd telefonon a lemondó nyilatkozatodat!
Nincs markerem (fegyver) és még nem paintballoztam.
Markerbérlés lehetséges a scenario ideje alatt. Ha még nem paintballoztál, akkor a szervezők elmondják a legfontosabb szabályokat.
Mit kapok a belépőm áráért?
Az egész napos játék lehetőséget, süritett levegő korlátlan mennyiségben, akciós áron paintball termékeket lehet vásárolni.
Autóval megyek, tudok parkolni a scenario alatt?
Örzött parkoló van a játékterület mellett.
Mi a játékterület?
A játék elején mindenki kap egy térképet, amin minden fontos terület be lesz jelölve. (Nem minden játékhoz tartozik térkép!)
A bejelőlt terület maga a játékterület. A játékterületen a MASZK használata kötelező!
Mi történik ha lövést kapok? Mi történik ha eltaláltak?
Ki kell menni a visszaállási pontra, és a bíró fogja közölni a visszaállásod idejét.
Mi számít találatnak?
A lőszer által okozott találat meghaladja az 50 forintos méretét, ez azonnali kiesést jelent. Találatot jelent a játékosnál lévő minden tárgy találata.